• Recent Discussions
  • Categories
  • Help
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Noroff
Multimedia Design
General Discussion

Ny mann, trenger tips :)
(1 viewing) (1) Guest
Go to bottomPage: 1
TOPIC: Ny mann, trenger tips :)
Forum Tools
  • Post New Topic
  • Pdf
  • Show latest posts
  • Help
Ny mann, trenger tips :) 5 Months, 2 Weeks ago Karma: 0
Heisann folkens

Ny mann her som venter på diverse saker og ting før jeg evt. kommer i gang her. I mellomtiden har jeg registrert meg slik at jeg kan delta litt på forumet.
I forbindelse med oppstart tregner jeg litt tips fra dere som allerede er i gang med studiet Design og mediekommunikasjon....

Hvilken maskin bruker dere/anbefaler dere? Er det på tide å gå over til mac, eller er det pc som gjelder? Må vel innrømme et jeg føler meg klar for min første mac.

Programvare? Er det Adobe Creative suite 4 som gjelder, og i såfall hvilken utgave? Master Collection ? Er vel ingen av de andre som inneholder alle programmene man trenger? Eller blir det rimeligere å kjøpe en mindre pakke, for så kjøpe de andre programmene one by one ?
Som student har man vel MEGET bra rabatt på programmer fra Adobe, men må de bestilles direkte fra Adobe, eller hva....?

Anbefalt skriver, scanner o.l ? Multifunksjon-skriver ?

Åpen for forslag og en fin diskusjon

Mvh. Tommy
Tommys
Fresh Boarder
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Gender: Male solheim77@online.no Location: Finneidfjord, Hemnes Kommune Birthday: 02/14
The administrator has disabled public write access.

Re:Ny mann, trenger tips :) 5 Months, 2 Weeks ago Karma: 1
Heisann

Om du bruker PC eller Mac blir din egen preferanse, du får samme resultater på begge plattformene da programvaren er identisk.I forhold til ytelse per krone vil PC være et bedre kjøp, mens designmessig ser nok en mac bedre ut enn de fleste PC'er. Vel, en Mac er jo egentlig en PC det å - strengt tatt

Programvare bruker vi Adobe CS4 ja. Skal du gå to-årig utdannelse (MMD+DMK) så er det Master Collection som gjelder. Skal du kun gå ett år (MMD), så holder det med Design Premium-pakken. 2. året bruker man i tillegg til programmene i DP, også After Effects.

Adobe tilbyr studentversjoner av programvaren, som er en god del billigere ja - men denne kan da ikke brukes i kommersiell virksomhet. Du trenger et studentbevis fra oss for å få kjøpt denne pakken.

Ellers trenger du en scanner - skriver er ikke noe krav, men en multifunksjonsskriver er jo greit

I tillegg diverse tegne- og malesaker, samt et speilreflekskamera.

Mvh,
Kristian
Noroff Webstudent
KriFos
Moderator
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
The administrator has disabled public write access.

Go to topPage: 1
Noroff
Multimedia Design
General Discussion