• Recent Discussions
  • Categories
  • Help
Welcome, Guest
Please Login or Register.    Lost Password?
Noroff
3D Design and Animation
Finished Works
FW: Ride

Reisen Hjem - Ride Film. Av Katitzi
(1 viewing) (1) Guest
Go to bottomPage: 1
TOPIC: Reisen Hjem - Ride Film. Av Katitzi
Forum Tools
  • Post New Topic
  • Pdf
  • Show latest posts
  • Help
Reisen Hjem - Ride Film. Av Katitzi 1 Year, 4 Months ago Karma: 0

Ride- filmen handler om et lekefly som har rotet seg bort og vil hjem til den lille gutten som eier det. Det var viktig for meg at filmen skulle ha en slags handling, ja, et poeng, selv om filmen er kort og oppgaven var å lage en ”ride”. Flyet flyr gjennom tre forskjellige scener. Sump-, skog- og havsscene. Tanken var her at den første scenen skulle være mer dyster, en slags søplefylling, noe jeg dessverre ikke hadde tid til å jobbe videre med, men noen gifttønner her og der hjalp jo! Jeg fant inspirasjon til selve flyet ved å kikke på bilder av gamle Tiger Moth fly, og en tutorial om flymodellering. Selve animasjonene av flyet kunne vært bedre, og småfeil i texturer et par steder kunne vært retta på, men i det store og det hele, så ble filmen ferdig nok til innlevering!
Ideen med å bruke et fly i ride-filmen, er jo ikke original. Jeg ble inspirert av å se de andre fine fly-filmene som ligger på forumet her! (Veldig fint at folk legger ut filmer, så man kan se eksempler på kamerabruk for eksempel.) Så ville lage en fly-film selv, men med egen vri. Å bruke et lite propellfly, åpner jo for bruken av helt andre miljøer. For eksempel at flyet flyr gjennom den hule trestokken. Da jeg fikk lagt til lyd, skikkelig motordur, ble det lille uskyldige flyet egentlig litt humoristisk tøft.
Jeg har virkelig fått stor respekt for animatører etter et semester på Noroff, og særlig etter å ha jobbet så mye med denne ride-filmen. Mye jobb, men nå er den endelig ferdig.
Katitzi
Fresh Boarder
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
Last Edit: 2009/04/14 13:35 By Katitzi.
The administrator has disabled public write access.

Re:Reisen Hjem - Ride Film. Av Katitzi 1 Year, 4 Months ago Karma: 2
Good work! You are plugget for the front page
v@la
Make 3D not love
Moderator
graphgraph
User Offline Click here to see the profile of this user
The administrator has disabled public write access.

Go to topPage: 1
Noroff
3D Design and Animation
Finished Works
FW: Ride